tisdag 4 februari 2014

Världens viktigaste yrke?

På måndag om två veckor börjar jag jobba! Det känns galet. Jag har i stort sett pluggat i hela mitt liv och nu ska jag för första gången testa mina kunskaper på riktigt. Är jag vuxen nu? Jag har i alla fall blivit lärare för grundskolans senare år och gymnasiet - inte illa. Är man lärare har man världens viktigaste yrke, så är det ju.

Det kanske är för tidigt att ropa hej men jag känner verkligen för det här jobbet. Jag har, tro det eller ej, blivit anställd som speciallärare vilket är en spännande riktning inom läraryrket. Jag kommer framförallt att arbeta med en elev i behov av särskilt stöd men jag kommer också att fungera som stöd/resurs i en klass. Jag känner på mig att detta kommer bli riktigt roligt. Kul för mig!

                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar